icon-cookies
Šioje svetainėje naudojame slapukus siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, analizuoti svetainės naudojimą ir optimizuoti naršymo patirtį. Spustelėję mygtuką „Sutinku“, jūs patvirtinate, kad sutinkate su visų slapukų naudojimu šioje svetainėje. Jei norite atšaukti arba pakeisti savo sutikimus, prašome apsilankyti slapukų valdymo puslapyje.

Veiklos kokybės įsivertinimas

2024 m. gimnazijoje buvo vykdomas 3 srities „Ugdymo(si) aplinkos“ 3.1 temos „Įgalinanti mokytis fizinė aplinka“ rodiklių 3.1.3. „Aplinkų bendrakūra“ 3.2 temos „Mokymasis be sienų“ rodiklio 3.2.1 „Mokymasis ne mokykloje“ giluminis veiklos kokybės įsivertinimas.

Giluminiam veiklos kokybės įsivertinimui atlikti sudarytos darbo grupės vadovaujantis gimnazijos direktoriaus „DĖL GIMNAZIJOS VEIKLOS KOKYBĖS TEMINIO ĮSIVERTINIMO“, 2023 m. gruodžio 29 d. Nr. VK – 431.

Vertinimo sritis:

3 sritis „Ugdymo(si) aplinkos“

Tema – 3.2. Įgalinanti mokytis fizinė aplinka

Rodiklis 3.1.3. „Aplinkų bendrakūra“.

Mokinių įtraukimas

Anketinės apklausos duomenimis daugumai mokytojų ir mokinių gimnazijos erdvės ir aplinka yra patrauklios. Gimnazijos jaukumą kuria ir palaiko dauguma bendruomenės narių. Mokytojai teigia, kad jie nežino, ar gimnazijoje yra darbo grupė, koordinuojanti gimnazijos įvaizdžio tobulinimą. Beveik visi mokytojai įtraukia mokinius į klasės ir bendrų gimnazijos erdvių dekoravimą bei aplinkos priežiūrą, tačiau jų pastebėjimu reikėtų aktyviau įtraukti ir tėvus į klasių ir bendrų gimnazijos erdvių kūrimą. Patys mokiniai teigia, kad jie nėra itin aktyvūs gimnazijos erdvių kūrėjai. Pusė atsakiusiųjų mokinių teigia, kad gimnazijos erdvių kūrime dalyvauja tik kartais, trečdalis mokinių visai neprisideda. Kurdami bendras erdves mokiniai įgyja bendradarbiavimo, planavimo, komandinio darbo, estetinio pojūčio įgūdžių, ugdo kūrybiškumo, iniciatyvumo kompetencijas.

Mokinių darbų demonstravimas

Gimnazijos erdvės dekoruojamos mokinių sukurtais darbais. Dauguma mokinių teigia, kad labiausiai mėgsta puošti gimnazijos patalpas šventiniu laikotarpiu. Mokinių darbai parodo jų įgytas žinias, įgūdžius ir kūrybiškumą. Eksponuojami darbai motyvuoja mokinius siekti geresnių rezultatų. Dauguma mokinių teigia, kad gimnazijos aplinka yra patrauklesnė vieta mokytis, kai joje yra jų sukurtų darbų. Jie vertina, domisi, saugo savo ir kitų darbus, mokosi iš jų. Mokinių darbai sukuria jaukesnę aplinką.

REKOMENDACIJOS

1. Sukurti darbo grupę, koordinuojančią gimnazijos įvaizdžio tobulinimą.

2. Mokinių pageidavimu kurti jaukesnę ir patrauklesnę gimnazijos aplinką (daugiau sėdmaišių, pavėsinių, piešinių ant sienų, dekoracijų).

3. Rengti mokinių darbų parodas.

4. Įtraukti tėvus į bendrų gimnazijos erdvių kūrimą.

Vertinimo sritis

3 sritis „Ugdymo(si) aplinkos“

Tema 3.2. „Mokymasis be sienų“

Rodiklis 3.2.1. „Mokymasis ne mokykloje“.

Vertinant gimnazijos veiklą pagal rodiklį „Mokymasis ne mokykloje”, buvo pateiktos anketos Tamo dienyne mokytojams ir mokiniams. Į anketų klausimus atsakė 67 proc. mokytojų, 57 proc. 6–8 bei IG–IVG klasių mokinių. Įvyko pokalbiai su direktoriaus pavaduotoja ugdymui, klasių vadovų metodinės grupės pirmininku, karjeros specialistu. Analizuoti gimnazijos dokumentai: Gimnazijos ugdymo planas 2024–2025 m. m., mėnesio renginių planai, klasių vadovų, dalykų mokytojų metodinių grupių, neformaliojo švietimo, ugdymo karjerai planai.

Mokyklos teritorijos naudojimas ugdymui

Išanalizavus anketas, paaiškėjo, kad pamokos vyksta įvairiose mokyklos teritorijos erdvėse: vidiniame kieme, lauko klasėje, stadione, sporto aikštyne ir kitur. Apklausos duomenimis dažniausiai mokymuisi ne mokykloje pasirenkama lauko klasė 42 proc. mokytojų ir 40 proc. mokinių, vidinis kiemas 22 ir 15 proc., sporto aikštynas 20 ir 18 proc., stadionas 16 ir 27 proc. Gimnazijos mokytojai ugdymui renkasi ir kitas mokyklos teritorijos vietas, pavyzdžiui, biblioteka, Rašytojų giraitė. 33 proc. apklausoje dalyvavusių mokytojų ir 54 proc. mokinių pastebi, kad tokie ugdymo užsiėmimai vyksta 1 kartą per mėnesį, 29 proc. ir 23 proc. – 1 kartą per pusmetį, 8 proc. ir 6 proc. – 1 kartą per metus. 29 proc. mokytojų patikslini, kad šiltuoju periodu veda užsiėmimus dažniau negu 1 kartą per mėnesį, šaltuoju rečiau, 5 proc. mokytojų naudojasi mokyklos teritorija pagal poreikį.

Į klausimą „Kelių dalykų mokytojai ugdymui naudoja mokyklos teritorijos erdves?” mokiniai atsakė: 0–1 dalykas – 35 proc, 2–5 dalykai – 49 proc., 6–9 dalykai – 11 proc., daugiau negu 10 dalykų – 5 proc.

88 proc. mokytojų ir 86 proc. mokinių sutinka, kad gimnazijos teritorijos erdvės gerai pritaikytos ugdymo užsiėmimams. 70 proc. mokinių ir 96 proc. mokytojų žino, kad gimnazijos teritorijoje vyksta Vaikų dienos centro veiklos. Mokiniai ir mokytojai nurodė pamokų, kai užsiėmimai vyksta ne mokykloje, privalumus ir trūkumus. Mokinių nuomone pagrindiniai privalumai yra tokie: įdomiau – 8, smagiau – 4, daugiau pamatai – 4, pakeičiama aplinka – 2, pabūni gamtoje – 2, padidėja motyvacija – 1, daugiau išmokstama – 1, vaikai pademonstruoja savo kūrybingumą, bendravimą grupėse – 1.

Mokytojai paminėjo tokius privalumus: įdomiau mokytis iš patirties – 8, žinios pritaikomos praktiškai – 5, plečia mokinių akiratį – 3, kyla mokinių motyvacija – 1, geriau įsimena gaunamą informaciją – 1, vaikų kompetencijų ugdymui – 2, kūrybingumas ir bendravimas grupėse – 1. geresnė mokinių nuotaika – 1.

Mokinių pastebėti trūkumai: drausmė – 4, nepatogu rašyti – 2, nėra stalų – 2, mažai priemonių – 1.

Mokytojai įvardijo tokius trūkumus: transporto prieinamumas ir išlaidos – 6, organizaciniai ir derinimo klausimai – 4, laiko sąnaudos – 8, sunku palaikyti drausmę – 5, mūsų miestelyje per mažai aplinkų, kurias galima pritaikyti ugdymui – 1.

Edukacinės išvykos

Gimnazijoje gana reguliariai organizuojamas ugdymas už mokyklos ribų. 43 proc. mokinių ir 29 proc. mokytojų teigia, kad tai vyksta 1 kartą per mėnesį; 25 proc. mokinių ir 46 proc. mokytojų – 1 kartą per pusmetį; 15 proc. mokinių ir 21 proc. mokytojų – 1 kartą per metus, 17 proc. mokinių ir 4 proc. mokytojų mano, kad tokių ugdymo veiklų nevyko.

43 proc. mokinių ir 25 proc. mokytojų teigia, kad ugdymo karjerai veiklos su ugdymo karjeros specialiste už mokyklos ribų vyksta 1 kartą per mėnesį, 23 proc. ir 25 proc. – 1 kartą per pusmetį, 13 proc. ir 21 proc. – 1 kartą per metus, 19 proc. ir 29 proc. mano, kad nevyko. Gimnazijos karjeros specialistai teigia, kad ugdymo karjerai veiklos planuojamos tarpdalykinės integracijos pagrindu, tačiau ne visada pavyksta tai įgyvendinti.

Gimnazijos mokytojai ugdymui organizuoti renkasi įvairias vietas (proc.).: gamtoje – 79, kultūros įstaigose – 75, STEAM centruose – 38, įmonėse – 38, valdžios institucijose – 29. Mokinių nuomone (proc.): gamtoje – 64, kultūros įstaigose – 73, STEAM centruose – 17, įmonėse – 20, valdžios institucijose – 23.

Edukacines išvykas reguliariai organizuoja visi klasės vadovai (46 proc. 1 kartą per mėnesį, 54 proc. 1 kartą per pusmetį).

Į klausimą „Kelių dalykų mokytojai ugdymui naudoja ugdymą už mokyklos ribų?” mokiniai atsakė: 0–1 dalykas 56 proc., 2–5 dalykai – 40 proc., 6–9 dalykai – 3 proc., daugiau negu 10 dalykų – 1 proc.

88 proc. mokytojų nuomone metodinėse grupėse analizuoja ir aptaria mokinių mokymosi už mokyklos ribų poveikį. Edukacinės išvykos planuojamos iš anksto.

 

Rekomendacijos:

1. Įkurti Gimnazijos erdvių ir teritorijos aplinkos kūrimo darbo grupę.

2. Pritaikyti esamas lauko klasės erdves skirtingoms ugdymo veikloms: rašymui, piešimui ir pan.

3. Numatyti didesnių ir patogesnių lauko klasių įrengimą skirtingose gimnazijos teritorijos vietose.

4. Dažniau organizuoti pamokas mokyklos teritorijos erdvėse šiltuoju metų laiku.

5. Papildyti mokinio elgesio taisykles, įtraukiant taisykles apie elgesį pamokų, kurios vyksta ne mokykloje, metu.

6. Organizuojant pamokas ir veiklas mokyklos teritorijos erdvėse ir už jos ribų, laiku supažindinti mokinius su elgesio taisyklėmis.

7. Tobulinti ugdymo už mokyklos ribų organizavimą, supaprastinant atitinkamos dokumentacijos tvarkymą.

8. Bendradarbiauti su gimnazijos karjeros specialistais, organizuojant ugdymą už mokyklos ribų.

9. Planuojant integruotas pamokas numatyti ugdymo veiklas kitose erdvėse: mokyklos teritorijoje arba už jos ribų.

10. Stiprinti mokinių bendradarbiavimo kompetenciją organizuojant ugdymo veiklas kitose erdvėse ir naudojant darbą komandose.

 

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jūratė Mickuvienė

 

  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Pamokų laikas
Pertrauka
  • 1. 8.30 – 9.15
  • 2. 9.25 – 10.10
  • 3. 10.20 – 11.05
  • 4. 11.15 – 12.00
  • 5. 12.30 – 13.15
  • 6. 13.25 – 14.10
  • 7. 14.20 – 15.05
  • 8. 15.10 – 15.55